Header Ad

Ducati upriličio svjetsku premijeru modela XDiavel S

Spektakl je uskoro počeo, a boljeg mesta za to i nema do samog Teatra Elfo Puccini. Glavni konferansije je niko drugi do lično gospodin Claudio Domenicali, prvi čovek Ducati-ja. Uvek ljubazan, nasmejan, prepun informacija, skroman, a na „sceni“ zna da drži pažnju slušalaca. Adrenalin i totalnu ekskluzivnost podižu legende moto-sporta: Troy Bayliss trostruki “super bike” svetski šampion, te Andrea Iannone i Andrea Dovizioso. Momci koji nam lede krv u žilama svojim nastupima za Ducati fabrički tim u MotoGP šampionatu sada su tu i na moju radost sede tik pored mene.


Na kraju, stiže nam konačno i odgovor šta je to crno, divlje, i po sloganu „nudi nam još više od crvenog“. Na scenu ulazi kruzer neviđene lepote. XDiavel S sa otvorenijom prednjom viljuškom od 30 stepeni, sa dužom zadnjom oscilujućom rukom, relativno niskog sedišta, i sa osloncima za noge pomerenim kanapred. 



Dizajn savršen, počevši od modernog, iz profila ravnog “full” LED fara sa ugrađenim dnevnim svetlom, koje upadljivo sija i po najsunčanijem danu. Isti je oslonjen na moćnu Marzocchi prednju viljušku sa prečnikom štapova od čak 50 milimetara. Ona opet nosi prelepo dizajniran prednji točak sa poluplivajućim kočionim diskovima za čije se zaustavljanje brinu radijalno postavljena, supermoćna Brembo M50 monoblok klešta sa četiri kočiona klipa. Rezervoar opet priča za sebe, tanak i izdužen sa kapacitetom od 18 litara, pravi kruzerski, izrađen je od metala i zajedno sa sedištem i superkratkim repom predstavlja pravo remek delo dizajna. Ispod sedišta je okačena zadnja jednoručna viljuška, uparena sa gotovo horizontalno postavljenim Sachs mono amortizerom.

Ram je klasičan cevasti, kratak i ultra čvrst. Srce celog motocikla je mesto gde se kače sam ram, podram kao oslonac sedišta i zadnja viljuška, odakle dopire sav taj adrenalin - supermoćni agregat DVT1262. Dobijen je laganim povećanjem hoda klipa od 3,6 milimetara na agregatu Testastretta 11°, tako da je dobijena zapremina od 1.262 ccm. Naravno, to je samo osnovna ali svakako ne i jedina izmena na agregatu koji sada umesto 162 konjske snage daje maksimalnih 156 pri 9.500 obrtaja u minuti, i ima obrtni momenat od 129 Nm. 

Tek kada sednete na motocikl shvatite, po položaju za sedenje, da se zaista radi o kruzeru sa sportskim DNK kodom. Sedište je postavljeno fabrički na visinu od 755 milimetara, s tim što je podesivo zajedno sa upravljačem i osloncima za noge u čak 60 kombinacija. Upravljač je podesiv u tri položaja - neutralan, 25 milimetara napred i 25 nazad. Oslonci vozačkih nogu se podešavaju u četiri položaja, dok sedište ima čak pet opcija - standardnu, plus 20 milimetara, minus 10, opciju posebnog “comfor” sedišta koje je šire i udobnije, i konačno opciju premium sedišta sa posebnom kožom i dizajnom. 



Vaši dolazni pozivi, SMS poruke, i slične informacije, biće prikazani na displeju XDiavela S. Kome se ovo sviđa treba da zna da je ovo samo početak priče o „pametnoj“ strani XDiavela S. Na motociklu je montiran najsavremeniji Bosch-Brembo 9.1MP ABS “cornering” sistem podesiv u tri položaja - “expert”, “sport” i “safe”, sistem koji vam u saradnji sa Brembo kočnicama i Pirelli pneumaticima garantuje bezbednost u svim uslovima vožnje. Tu su i čuveni Ducati modovi rada - “urban”, “touring” i “sport”, koje selektujete prema uslovima koji vladaju na putu i naravno vašem vozačkom umeću. Jedino što treba napomenuti jeste da u “urban” modu agregat izbacuje maksimalno 100 konjskih snaga. DTC sistem za kontrolu trakcije ima čak osam „koraka“ podešavanja i predstavlja pravi filter koji u hiljaditim delovima sekunde vrši proračune i na osnovu dobijenih podataka koriguje snagu, koja se isporučuje na zadnji točak, i to sada na ovom modelu, prvi put u istoriji Ducatija, preko kaiša.

Novi DPL sistem se automatski gasi na brzinama preko 120 kilometara na čas, zatim kada brzina kretanja padne ispod pet kilometara na čas, ili kada ubacite inače šestostepeni menjač u treću brzinu. DPL sistem nikako nije „glup“ i neće vam dozvoliti neograničen broj uzastopnih startova, već će ih u cilju zaštite kvačila ograničiti na određeni broj koji on sam izračunava na odnosu određenog algoritma. Moglo bi se još puno toga reći o ovom kruzeru sa početka teksta, sport kruzeru negde iz sredine teksta, i sa kraja teksta pravom pravcatom supermodernom sport tehno-kruzeru sa obiljem elektornike koja vozaču značajno povećava ugođaj u vožnji, daje značajno više performanse, i pre svega drastično popravlja bezbednost.

Zanimljivo je da  “hands free” ključ motocikl prepoznaje na dva metra udaljenosti, koji ostaje u vašem džepu dok vi startujete motocikl!? Za sada nema informacija koliko će koštati i da li će se uopšte naći na našem tržištu, ostaje nam samo da se nadamo da ćemo ga makar vidjeti na prometnicama naših gradova