Header Ad

Opel pod šapom lava - pomoć ili političke igre?

Svakim danom stižu novi detalji o mogućoj transakciji vijeka u automobilskoj industriji. Opel pod udarom gubitaka koji su prošle godine iznosili oko 300 miliona dolara, ne želi da tako ranjen dočeka posljedice Brexita. One bi ove godine mogle iznositi bar još toliko budući da se ozbiljni proizvodni kapaciteti Opela nalaze u Velikoj Britaniji. 



Sasvim je izvjesno da bi Peugeot mogao već iduće sedmice postati većinski vlasnik Opela i to za svega 2 milijarde dolara. Očigledno da iza ove kombinatorike stoji i francuska država na čijim je jaslama Peugeot još od krize 2008.

Osnovan 1862. godine, Opel je već dugo u krizi. Šta više, na globalnom nivou u proteklih 16 godina, Opel je GM koštao skoro 15 milijardi dolara.

Ova transakcija dobija i političku pozadinu. Francuzi njom zabijaju direktno klinove pod nokte oslabljene njemačke kancelarke koja sada mora da održava socijalni red. Naime, Opel u njemačkoj ima 18.250 zaposlenih pa bi preseljenje tih fabrika bio veliki udarac.